ورود و عضویت
0
No products in the cart.

ساخت یک چرخ‌دنده در 3ds max

آموزش, آموزش 3ds max, دسته‌بندی نشده حسین حایز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

 

 

 

 

1-ابتدا یک لوله (tube) با اندازه های مشخص در شکل زیر ایجاد کنید.دکمه f4 را فشار دهید تا خطوط روی لبه ها نمایان شود .

 

 

 

2- پارامتر sides مشخص کننده تعداد اضلاعی است که لوله را میسازد و باید روی عدد زوج باشد. در این تمرین عدد ۱۲ را واردکردیم.

سگمنت ارتفاع را هم روی عدد ۱ قرار دهید

بقیه پارامترها را مانند تصویر یا به دلخواه وارد کنید.

اموزش ساخت چرخ‌دنده 3ds max

 

 

3-از لیست modifier یک edit poly به موضوع بدهید تا قابلیت ویرایش پیدا کند.

حال به زیرمجموعه polygon رفته و سطوح اطراف لوله را یکی در میان انتخاب کنید . این کار را با استفاده از کلید Ctrl و چرخاندن صحنه انجام دهید .

 

 

 

4- پس از انتخاب اضلاع به صورت یکی در میان، از لیست اصلاحگرها (modifiers) اصلاحگر Face Extrude را به موضوع داخل صحنه نسبت دهید .

 

پارامترهای آن را تغییر دهید و شکل مورد نظر خود را به چرخ‌دنده بدهید.

Amount میزان برجستگی هر دنده را مشخص میکندو scale پهنای آن را کم و زیاد میکند.

 

 

 

با نور پردازی وجنس دهی مناسب از موضوع رندر بگیرید.

آموزش مدلسازی چرخ دنده در 3ds max

حسین حایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ساخت پایه نوارچسب در 3ds max

حسین حایز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

ساخت لیوان دسته‌دار یا ماگ در 3ds max

حسین حایز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

تست نوشته ویدئو

حسین حایز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

ساخت مکعب روبیک در 3ds max

حسین حایز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
preloader